En temps d’exàmens, mou el teu cos!

L’exercici físic afavoreix el rendiment

En temps d’exàmens sembla que els estudiants no haguem de fer cap acció més que estudiar. Aquesta concepció és errònia, perquè estudiar sense parar i no fer cap activitat per oxigenar el cervell, acaba provocant un mal rendiment i per tant uns mals resultats. El cervell és un dels òrgans que més energies consumeix!  

En èpoques així de dures i intenses és crucial descansar i desconnectar i una de les millors maneres per fer-ho és practicant algun tipus d’exercici físic. Si ho fem, aconseguirem:

  • Millorar la concentració
  • Ens ajudarà a relaxar-nos i descansar millor
  • Ens ajudarà a consolidar el coneixement

Una de les millors maneres per desconnectar és practicar exercici físic

A banda de l’exercici físic, un altre element molt important a tenir en compte és tenir cura del propi cos a l’hora d’estudiar. És per això que et deixem alguns consells per tal que aconsegueixis el màxim rendiment i confort:

  • Busca la cadira adequada: el respatller ha d’arribar, com a mínim, a la zona dorsal alta o si més no ha de ser regulable en l’alçada.
  • Seu correctament: el teu tronc amb les cuixes ha de fer un angle de 90º. Les cuixes amb les cames han de formar el mateix angle.
  • Tant a l’hora d’escriure com d’utilitzar el ratolí, recolza tot l’avantbraç a la taula de treball, per evitar que es carregui massa la musculatura d’aquest costat del cos
  • Per llegir i/o estudiar, el més indicat és utilitzar un faristol. Així no deixem que es cansi la musculatura cervical.
  • Per treballar a l’ordinador, és important tenir la pantalla just al davant nostre, per no haver de patir sobrecàrregues musculars asimètriques. La part superior de la pantalla ha d’estar a l’alçada dels ulls.
  • Fes estiraments de les zones que es carreguen més: trapezi, zona lumbar, espatlles

Beu, menja i fes parades

Més enllà de postures i exercici, és necessari també que ens preocupem de l’alimentació i la hidratació, ja que com a mínim hem de beure un litre d’aigua al dia perquè durant l’estudi, encara que sembli que no, es perd molta energia i ens cal reposar-la en forma de sals minerals i nutrients, per tal de tenir uns músculs sans i preparats per l’època d’exàmens.

També és imprescindible el temps de descans, per això hem de procurar dormir entre 6 i 8 hores en un bon matalàs i coixí i amb la postura de dormir de costat, en posició fetal, per tal de descansar l’esquena.

I sobretot, quan estiguis estudiant, cada 20 – 30 minuts fes una parada per moure el cos, aixeca’t, camina i evita així sobrecarregar l’esquena. I cada hora, o màxim hora i mitja, reposa uns 5-10 minuts: els teus ulls i la teva circulació sanguínia t’ho agrairàn. Pots pensar que són minuts que perds perquè estàs descansant, però seran minuts que guanyes perquè després rendiràs molt més. I sort! Molta sort amb els exàmens!